Phils 2015

Jag lovar att jag ska göra 100%-ig sammanställning av hela resan när jag kommer hem och har en dator att knappra på. Nätet har laggat näst intill hela resan så att försöka ta sig in på webbsidor har varit att glömma. Just den här kvällen, vår sista, är det nästan folktomt på Chilibar och därför funkar nu nätverket helt ok. Vi har haft en helt fantastisk resa med toppenväder, mitt i regnperioden. Upplevt saker som man knappt kan beskriva med ord. Vi har varit aktiva och vi har latat oss. Vi har haft ont i häcken av mc-turerna på näst intill obefintliga bergsvägar och även på landsväg. Vi har fått massage säkerligen 10ggr var. Vi har druckit massa goda drinkar. Vi har spelar mängder med biljardmatcher. Vi har haft full uppassning av Margies (plastmamma/pappas fru) föräldrar i form av husrum, mat och klädtvättning. Vi har även fått uppleva det (för oss bortskämda västerlänningar) korrupta Filippinerna där vattenledningarna stryps för att en viss kategori människor ska tjäna extrapengar på vattenutkörning till de drabbade. Vi har alltså fått uppleva landet från dess rätta och riktiga sida. Och, vi har träffat mängder av fina människor som det kommer göra så ont att säga farväl till. Jag avskyr verkligen farväl och gråter som en bebis varje gång. En liten tröst är väl att vi till 99% säkerhet kommer tillbaka. Men iallafall... Så imorgon bitti sätter vi oss på en lokalbuss upp till stan där vi checkar in på Radisson blu de två sista nätterna på denna resan. Behöver jag ens nämna att jag tänkt duscha i ca 2h? På återseende i stan!
 
 
Allmänt | |
Upp