Gislaved Anderstorps lokala dressyrtävling 12/4 2015

Jag och lilla Z anmälde oss till LC:1 och LA:1. LC:1 mest för att det är en enkel bana och inte massa galopp snett igenom (hopphästar byter då....) samt att kanske få honom någorlunda genomriden och varm inför LA:1 som skulle vara på eftermiddagen.
 
LC:1
Mycket övergångar vilket kanske är vår största svaghet. Han blir lätt spänd i nacken och tappar bakbenen såfort jag rör handen eller sätet. På inridnigen fick vi en 8:a, märkligt nog brukar jag ha svårast för att få honom rak och framåt där, lätt att det blir vingligt och att han går ur formen. Generellt får vi bra på skritten. Z har bra skritt. Bra övertramp och blir lätt avspänd när man länger ut tygeln. Vi fick även en 8:a på hästens gångarter, det är roligt. Vi slutar på 69,444% och en femteplats.
 
LA:1
Här hade jag en mer avspänd häst att arbeta med. Jag kunde plocka upp tyglarna nästan direkt på framridningen och pressa honom lite hårdare. Mellantraven är gudomlig att sitta i när han skjuter på rätt med baken. Vi fick faktiskt en 7,5:a på mellantraven. 8,5 på ökad skritt och 8 på skänkelvikning.
Slutar på 70,26% och blir nerpetad till en 4:e plats alltså precis utanför placering. Hade ju varit sjukt roligt att få bli placerad men vi kommer igen :)
 
 
Allmänt | |
Upp